καλό μάθημα

καλό μάθημα

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

                                           ΔΕΚΑΔΙΚΟΙ   ΑΡΙΘΜΟΙ

              Οι  δεκαδικοί αριθμοί αποτελούνται  από  δύο  μέρη:
·        Το  μέρος  πού  βρίσκεται  μπροστά (αριστερά)  από  την  υποδιαστολή (ακέραιο  μέρος)  και
·        Το μέρος  που  βρίσκεται πίσω (δεξιά) από  την  υποδιαστολή (δεκαδικό  μέρος).
                    20     ,      639
               ακέραιο    δεκαδικό
                 μέρος         μέρος
      Το  ακέραιο  μέρος μου δείχνει πόσες ακέραιες (ολόκληρες )  μονάδες  έχω  πάρει.
        Το  δεκαδικό  μέρος  μου  δείχνει:
1.     σε  πόσα  μέρη έχω  χωρίσει  την ακέραια  μονάδα  και
2.     πόσα  μέρη  έχω  πάρει.

Αν  μετά  την  υποδιαστολή  έχω  ένα  ψηφίο, σημαίνει  ότι  έχω  χωρίσει  την  ακέραια  μονάδα  σε  10 ίσα μέρη.
Αν  μετά  την  υποδιαστολή  έχω  δύο  ψηφία  σημαίνει  πως την έχω  χωρίσει  σε  100 ίσα  μέρη.
Αν  μετά  την  υποδιαστολή  έχω  τρία  ψηφία  σημαίνει  πως την έχω  χωρίσει  σε  1000 ίσα  μέρη κ.τ.λ.

                        ΑΞΙΑ ΘΕΣΗΣ ΨΗΦΙΩΝ

                        Ο αριθμός 1432, 582 έχει:

χιλιάδες
εκατοντάδες
δεκάδες
μονάδες

δέκατα
εκατοστά
χιλιοστά
1
4
3
2
,
5
8
2


ΠΩΣ  ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΟΥΣ  ΔΕΚΑΔΙΚΟΥΣ  ΑΡΙΘΜΟΥΣ


Διαβάζω  πρώτα το ακέραιο  μέρος. Την υποδιαστολή  τη  διαβάζω

<<και>>. Αν  το  δεκαδικό  μέρος  έχει  ένα  ψηφίο το  διαβάζω  δέκατα. Αν  το  δεκαδικό  μέρος  έχει  δύο  ψηφία το  διαβάζω  εκατοστά. Αν  το  δεκαδικό  μέρος  έχει  τρία  ψηφία το  διαβάζω χιλιοστά κ.τ.λ.
 π.χ.  12,3      διαβάζω    12   και   3  δέκατα .
        125,26   διαβάζω   125  και  26 εκατοστά.
      1245,024  διαβάζω  1245 και  24  χιλιοστά.








 1.     Γράψε  τους  παρακάτω  δεκαδικούς:
·        4 και  15  εκατοστά ……………..
·        12 και 5   χιλιοστά  ……………...
·        126  και  7 δέκατα   ……………..
2.     Διάβασε  τους  παρακάτω  δεκαδικούς:
·        4,36  ………………………………..
·        12,04………………………………..
·        125,004……………………………..
·        1,2…………………………………...




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου